Blog

Συνέντευξη στην εφημερίδα Θάρρος της Σιντικής. Η σωστή διατροφή των παιδιών στο σχολείο.

Συνέντευξη στην εφημερίδα Θάρρος της Σιντικής. Η σωστή διατροφή των παιδιών στο σχολείο.
  1. Κύριε Πύργο πόσες θερμίδες ανά ημέρα πρέπει να καταναλώνει ένας μαθητής;
  • Αυτό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως η ηλικία, το φύλο, το ύψος, οι καθημερινές δραστηριότητες κ.α. του κάθε παιδιού, άλλες θερμίδες π.χ. χρειάζεται ένα παιδί που αθλείται και άλλες θερμίδες ένα παιδί που δεν αθλείται καθόλου.
  1. Ένας μαθητής πηγαίνοντας το πρωί στο σχολείο πρέπει να παίρνει πρωινό από το σπίτι ή να προμηθεύεται το πρωινό του από το κυλικείο του σχολείου και τι είδους πρωινό πρέπει να είναι αυτό;
  • Κάθε παιδί φεύγοντας για το σχολείο δηλαδή στο σπίτι θα πρέπει να τρώει οπωσδήποτε πρωινό και κατά την διάρκεια του σχολείου να τρώει ακόμα ένα σνακ και σίγουρα ένα φρούτο.
  1. Ποια είναι αυτά τα προϊόντα τροφίμων που πρέπει να αποφεύγουν οι μαθητές κατά την παρουσία τους στο σχολείο;
  • Θα πρέπει να αποφεύγουν τα πολύ λιπαρά τρόφιμα όπως π.χ. πίτσα, μπουγάτσα, τα αναψυκτικά και τα γλυκά διότι αυτές οι τροφές είναι υπεύθυνες για την παχυσαρκία καθώς επίσης την δεδομένη χρονική στιγμή δεν προσφέρουν ενέργεια στο παιδί.
  1. Το γρήγορο φαγητό είναι μία από τις πιο έντονες συνήθειες των νέων. Επιτρέπεται οι μαθητές να καταναλώνουν τέτοιου είδους τροφές και πόσες φορές την εβδομάδα;
  • Σαφώς επιτρέπεται να καταναλώνουν γρήγορο φαγητό 1-2 φορές την εβδομάδα. Αυτό όμως με την προϋπόθεση ότι το παιδί τρέφεται σωστά όλη την υπόλοιπη εβδομάδα από όλες τις ομάδες τροφίμων.
  1. Μετά το πρωινό και μέχρι το τέλος του σχολείου ο μαθητής διατροφικά μπορεί να καταναλώσει δεκατιανό και τι είδους τρόφιμο μπορεί να είναι αυτό;

Δεκατιανό στο διάλειμμα

  • Σάντουιτς με διάφορους τύπους ψωμιού και με διαφορετικά κάθε φορά είδη για τη γέμισή του. Κασέρι – Τυρί – Γαλοπούλα – Τόνο – Σολομό – Μερέντα – Μέλι – Μαρμελάδα – Ταχίνι.
  • Σπιτική πίτα (σπανακόπιτα – τυρόπιτα – πρασόπιτα κ.α.) με χυμό ή φρούτο.
  • Κουλούρι σουσαμένιο με Χυμό ή φρούτα.
  • Κουλούρι σουσαμένιο με ένα τρίγωνο τυράκι.
  • Παστέλι ή Μπάρες δημητριακών ή Κριτσίνια με Χυμό ή φρούτα.
  • Ξηρούς καρπούς ή αποξηραμένα φρούτα.
  • Σταφιδόψωμο ή Τυρόψωμο με φρούτο ή χυμό.
  1. Επιτρέπεται οι μαθητές να πίνουν αναψυκτικά, πόσα την ημέρα και πόσες φορές την εβδομάδα;
  • Τα αναψυκτικά περιέχουν ζάχαρη και πολλά συντηρητικά και δεν προσφέρουν τίποτα απολύτως στο οργανισμό τόσο των παιδιών όσο και των ενηλίκων και γι αυτό καλό είναι να τα αποφεύγουμε τελείως.
  1. Κύριε Πύργο θα ήθελα να μας πείτε με λίγα λόγια το σωστό πρόγραμμα διατροφής που πρέπει να εφαρμόζει ένας μαθητής ημερησίως;
  2. Πόσο γεύματα την ημέρα είναι το σωστό να κάνει ένας μαθητής, τι είδους γεύματα πρέπει να είναι και και σε ποιες τροφές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός;
  • Αυτό εξαρτάται από τις καθημερινές δραστηριότητες του κάθε παιδιού. Σίγουρα ένα πλούσιο πρωινό όπως:
  1. 1φλ. Γάλα με δημητριακά πρωινού (κορν-φλεικς,)
  2. Γιαούρτι με φρέσκα φρούτα
  3. 1φλ. Γάλα με 1φ.ψωμί ή 2φρυγανιές, μέλι ή μαρμελάδα και μαργαρίνη.
  4. 1 τοστ: τυρί – γαλοπούλα με 1φλ. Γάλα ή 1φλ. Φυσικό χυμό
  5. 1φλ. Γάλα με 1κουλούρι σουσαμένιο ή 2 κουλουράκια ή 1κομ.κέικ.
  6. 1 αυγό βραστό με ψωμί και 1φλ. Φυσικό χυμό ή Γάλα.
  7. 1 μικρό μπολ  ρυζόγαλο με κανέλλα
  8. 1 Αυγόφετα με 1φλ. Φυσικό χυμό ή Γάλα.

δεκατιανό στο σχολείο μαζί με φρούτο, μεσημεριανό σπιτικό φαγητό που να έχει ποικιλία (όσπρια, λαδερά, ψάρι κοτόπουλο, ζυμαρικά, κρέας), να μην τρώει όρθιος και μπροστά στην τηλεόραση, να μην απορρίπτει φαγητά, να μασάει καλά την τροφή του, να σταματήσει όταν χορτάσει, να μην τρώει λιχουδιές αμέσως μετά το φαγητό, και να πλένει τα δόντια αμέσως μετά το φαγητό, απογεματινό (συνήθως φρούτα, Γιαούρτι, Μπάρες δημητριακών, 2 μπισκότα δημητριακών, 1 μικρό  παστέλι, αποξηραμένα φρούτα) και βραδινό (π.χ. Μικρή μερίδα από το μεσημεριανό γεύμα, Τοστ με 1 ποτήρι γάλα, Γάλα με δημητριακά, 1 κομμάτι πίτα, 1 γιαούρτι με μέλι, Σαλάτα με 1 αυγό βραστό και 1 φέτα ψωμί).  Αυτές οι τροφές θα πρέπει να προέρχονται από όλες τις ομάδες τροφίμων και να καταναλώνονται σε σωστές ώρες μέσα στην ημέρα και σύμφωνα με τις δραστηριότητες του παιδιού

  1. Μπορείτε να μας πείτε ποιες βασικές τροφές πρέπει να καταναλώνονται εβδομαδιαίως από έναν μαθητή και σε τι συχνότητα;
  • Καταναλώνουμε μέσα στην εβδομάδα
  • 1 φορά την εβδομάδα κοτόπουλο.
  • 1 φορά την εβδομάδα ψάρι
  • 1 φορά την εβδομάδα ζυμαρικά
  • 1 φορά την εβδομάδα κρέας (μοσχάρι, χοιρινό, αρνί, κατσίκι)
  • 1-2 φορές την εβδομάδα όσπρια (Φακές, φασόλια, ρεβύθια κ.α.)
  • 1-2 φορές την εβδομάδα λαδερά (Φασολάκια, αρακά, μπάμιες, σπανακόρυζο, πρασόρυζό κ.α.)
  1. Κύριε Πύργο εάν επισκεφτεί ένας γονιός τον χώρο σας έχετε να του προτείνετε έναν πρόγραμμα διατροφής το οποίο όχι μόνο θα είναι ωφέλιμο για την μείωση περιττών κιλών για ένα μαθητή, αλλά και γενικά στο να ωφελήσει την ψυχική και διατροφική του υγεία;
  • Σαφώς, αυτός είναι ο ρόλος του κάθε διαιτολόγου, να προσφέρει δηλαδή ένα πρόγραμμα διατροφής ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού τέτοιο ώστε να μην βλάψει την ανάπτυξη του και επιπλέον να του προσφέρει περισσότερη ενέργεια για τις καθημερινές του λειτουργίες.
Leave a Comment (0) ↓
Facebook