Blog

Ο φόβος της δίαιτας-διατροφής

Πολύς κόσμος φοβάται να ξεκινήσει δίαιτα ή να επισκεφτεί κάποιον διαιτολόγο. Ο φόβος ότι θα πεινάσει ή θα στερηθεί αγαπημένες τροφές και συνήθειες  τον κάνει διατακτικό. Αυτό είναι μια λάθος εντύπωση. Μιλήστε με τον διαιτολόγο σας για τα προβλήματα και τις δυσκολίες που σας παρουσιάζονται κατά την διάρκεια της δίαιτας, δοκιμάστε και θα δείτε ότι λύση υπάρχει, αρκεί να υπάρχει διάθεση και θέληση. Δώστε τον ανάλογο χρόνο στον εαυτό σας και με μικρά βήματα μπορεί να πετύχουμε πολλά, οι διατροφικές συνήθειες δεν αλλάζουν από την μια στιγμή στην άλλη ,αλλά να είστε σίγουροι ότι μπορούμε να τις αλλάξουμε.

Η «δίαιτα» σαν λέξη ακούγετε «βαριά», πολύ την έχουν συνδυάσει με διατροφή με πάρα πολύ λίγες θερμίδες, άλλοι σαν στέρηση γεύσεων ή απολαύσεων, τα πράγματα όμως δεν είναι  έτσι. Η μεσογειακή διατροφή , επιτρέπει όλες τις τροφές σε ανάλογη ποσότητα και συχνότητα.

Μπείτε στην διαδικασία της δίαιτας, δοκιμάστε μια επίσκεψη σε έναν διαιτολόγο μην φοβηθείτε ….τίποτα δεν είναι δεσμευτικό και μια υποτιθέμενη αποτυχία δεν είναι η καταστροφή. Καταστροφή όμως μπορεί να αποτελέσει η επιλογή της δίαιτας. Κυκλοφορούν δίαιτες επικίνδυνες για την υγεία μας, καθώς και δίαιτες μη αποτελεσματικές που θα μας κάνουν να απογοητευτούμε ή να πεινάσουμε και να τα παρατήσουμε.

Καταρχήν η επίσκεψη σε ένα διαιτολόγο κρίνετε απαραίτητη διότι αυτός μπορεί να εκτιμήσει την θρεπτική κατάσταση μας, ώστε να συντάξει ένα εξατομικευμένο, θρεπτικό και πλήρες πρόγραμμα διατροφής συμφωνα με τις καθημερινές μας ανάγκες (η διατροφή είναι προσωπική και διαφορετική από άτομο σε άτομο) και ταυτόχρονα να εντοπίσει τυχόν παθολογικά προβλήματα και να προβεί στην ρύθμιση τους. Επίσης ο διαιτολόγος μπορεί να αναδείξει  τυχόν προβληματικές διατροφικές συμπεριφορές και να παρέχει εξατομικευμένες συμβουλές. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά ενός διαιτολόγου είναι η καθοδήγηση και υποστήριξη για μια επιτυχή αλλαγή συμπεριφοράς απέναντι στην τροφή, να παρέχει γνώση σε θέματα διατροφής διατροφή  (όλοι μπορούν να κάνουν λίγοι έως ελάχιστοι, όμως, παίρνουν γνώση). Κάθε άτομο που τελειώνει ένα πρόγραμμα διατροφής θα πρέπει να είναι εφοδιασμένος με γνώσεις σε θέματα διατροφής και ο διαιτολόγος  υποχρεωμένος να οδηγήσει τα άτομα, στο αποτέλεσμα που επιθυμούν, με γνώμονα την ΥΓΕΙΑ.

Η επίσκεψη σε ένα διαιτολόγο δηλαδή δεν έχει σαν μοναδικό στόχο την απώλεια βάρους ή μάλλον την έχει αλλά με τέτοιο ομαλό και υγιεινό τρόπο ώστε να μην δημιουργήσει προβλήματα στην καθημερινότητα και προπαντός στην υγεία μας.

 

Και να ξέρετε….

  • Δεν υπάρχει θαυματουργή δίαιτα για να χάσουμε ως δια μαγείας τα περιττά κιλά
  • κυκλοφορούν δίαιτες πολύ επικίνδυνες για την υγεία μας

 

Τα βήματα που ακολουθούμε στο γραφείο μας για να συντάξουμε ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής είναι:

 

  1. Λήψη ιατρικού ιστορικού.
  2. Λήψη ιστορικού διατροφής.
  3. Μέτρηση του Βάρους και του Ύψους.
  4. Μέτρηση Βασικού Μεταβολισμού και περιφέρειας μέσης-γοφών.
  5. Λιπομέτρηση με την Tanita BC 418MA με ακρίβεια μέτρησης καθώς και μέτρηση του λίπους σε τοπικά σημεία (χέρια-πόδια-κορμός).
  6. Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω ξεκινάμε την δημιουργία της διατροφής με συμμετοχή του πελάτη.
  7. Δημιουργία πρότυπων μερίδων με την βοήθεια της διατροφικής πυραμίδας ώστε ο πελάτης να κατανοήσει τις μερίδες που πρέπει να καταναλώσει για να αποφύγουμε τα γραμμάρια και το ζύγισμα των τροφών στο σπίτι.
  8. Η διατροφή καθώς και κάποιες επιπλέον οδηγίες δίνονται στον πελάτη.
  9. Η διατροφή έχει διάρκεια συνήθως μιας εβδομάδας. Όταν περάσει η εβδομάδα επαναλαμβάνουμε τις μετρήσεις και χορηγούμε άλλη διατροφή.

 

 

Leave a Comment (0) ↓